marți, 25 decembrie 2007

Iarba manuscriselor

Poemul! acest înger


Stratificam transpiraţiile
arheologilor de umbre/ istoria
se rostogolea obosită în iarba
manuscriselor

poemul! acest înger înfometat



Savante arhitecturi


Reinventând Facerea Cuvântul
mă poartă în sine

încordat aşteptând
timpul întâiului ţipăt
îngerul meu proiectează
savante arhitecturi pentru perucile
lui î şi lui â


* * *


Împerecheată cu gândul unui vecin
pana mea a prins rod
ce-a crescut
a crescut

azi
umblând în vârful picioarelor
toţi ai casei aşteptăm
să aducă pe lume
o întrebare


Sclav al modei


Am comandat la Dior
un palton din cele mai călduroase
substantive

sclav al modei caligrafiez
ghilimele franţuzeşti
citându-l pe Horaţiu:
hai! foloseşte-te de libertatea
din decembrie



Numai sunetul


Dincolo de cele trei puncte
poemele nu mai au nume
şi cuta dintre sprâncene
e doar o crestătură
pe răboj

între galopul unui cal
şi grave acorduri de orgă
numai sunetul ne leagă
cum pe Ulise mateloţii


* * *


Dintr-o eroare genetică
creierul meu e împâslit
cu metafore

înarmaţi cu
foarfeci ac şi aţă
îngerii croiau şoşoni
pentru poeme


În orbite


Prizonier
între două paranteze orizontale
îngerul meu s-a împerecheat
cu memoria unei virgule

el nu-şi mai poartă aripile
mie mi-au strămutat braţele
în orbite
şi toate imaginiel toamnei
stau agăţate de degete


Materia privirii


Un orb numără pe degete
peste câte semne de întrebare
cade toamna

timpul sculptează mângâieri
în materia privirii

încolăcit poemul
aşteaptă un fachir
să sufle în fluier



* * *


Lângă uşorii lumii poeţii
îşi spală vieţile de cuvinte
(registrul de intrare
menţionează doar pauzele
blancul virgula cele trei puncte)

în curgerea erelor
naşterea şi ne-naşterea
au clipa dinainte fixată

singur nisipul clepsidrei
e atemporal


Tot mai multă dragoste


Parcul scoate valsuri
de la naftalină

în primul hemistih al primăverii
vrăbii şi piţigoi parodiază
privighetoarea

cerşetorii
au tot mai multă dragoste
de oferit


Mimul ascet


Rădăcina cuvintelor
uneori
florile unei fraze
îndelung studiate

iată-l pe îngerul meu
mimul ascet


Lângă umbra de bronz


Pripăşit în anotimpul bătrân
un fulger globular
îşi caligrafiază mirările

străzi desperecheate
amintiri flendurite
mâini nesigur interpretând
la clavicembal un motet

lângă umbra de bronz un vers
linge ploaie dintr-o altă
existenţă


Sub ghilotină


Melancolii acoperite cu licheni

se oglindesc în talgerul lunii
metafore expirate!

cu gâtul dezgolit
sub ghilotina turmentată aşteptăm
verdictul curţii de apel a minciunii


Ecoul îndoielii


În cadenţă cuvintele
mărşăluiesc pe străzi pavate
cu pene de înger

la buza prăpastiei strigat
ecoului îndoielii
adevărul e geamăn

transfug în ţara mirajelor/ auzul
a făcut cerere pentru azil politic



Tablou fără peşti


Praf
huse albe
aer stătut
şi un acvariu
în care nimeni nu are
umbră


În pumnul unei clipe


Lume răsturnată
spre lunecoasele cuvinte

cruci răstignite pe umbre
şi prin buricul tăcerii
ne-tăcerea
axis mundi
trecând

mătasea timpului
în pumnul unei clipe
adunată


Cu aripa-nvinsă


Stihuri încărunţesc vârful peniţei
şi falia noastră de timp
se gârboveşte a întrebare

singur poetul ne cutreieră/ travestit
în înger cu aripa-nvinsă-n duel
de briciul cuvintelor


Etern blestem


Să fii silabă
într-un poem fără
sfârşit


Cu o singură aripă


Ostatec
între pereţii carbonizaţi
ai memoriei/ rup cu dinţii
cordonul ombilical al întrebărilor
le pun un plasture peste gură
să nu mă renască

toamna e un înger
cu o singură aripă
ocrotind
somnul poetului pe acoperiş


O armonică


Fur neexperimentat
mai caut cifrul acelui safé
unde o ursitoare avară a închis
muzele

timpul e o armonică
mâinile mele o frământă

în sunet adastă răspunsul


Obloanele toamnei


Tona asta de litere
basculată la poarta nopţii!

îngerul meu vânat
de patimi vulgare
şi întrebările puse la uscat

scâncind obloanele toamnei
boicotează poeţii


* * *



Dincolo de graniţa celor zece degete
am înjghebat o închisoare
pentru toate trenurile
ce le-am pierdut

îmi scriu poemele
cu limba pe cerul gurii
şi le înghit apoi
unul câte unul
în delirul meu poemofagic

Niciun comentariu: